Freddie dressyrtävling 14.4

Som Lovisa skrev tidigare så gick det riktigt bra idag, STAR (Sviby Torp aktiva ryttare) vann! Lena-Reo, Rebecca-Freddie, Lovisa-Mossan och jag och Freddie.  Alla gjorde jättebra ifrån sig! :)

Freddie och jag red Lb:0 2009 finskt program. Vi red ut en sväng i början, travade och galopperade lite för att få igång honom ordentligt. På framridningen kändes det bra, han var pigg och fin i sidorna. Banan hade dock riktigt dåligt underlag, så kunde inte rida på helt hundra. Red iallafall igenom lite delar av programmet och checkade lite. 

Inne på banan kändes han fin, och energin hölls kvar. Kom igenom allt utan några större missar, var mest i mellangaloppen han kom ur formen lite och skritten som blev lite seg, men annars är jag riktigt nöjd! 

När jag kom ut var det bara att hoppa av, ge Freddie till Lovisa och hoppa upp på Mossan. Red henne i Team Åland, Eva-Ra, Jonna-Snövit och Rebecca-Reo. Fick ett par minuter på att känna igenom henne och sen så skulle vi in. Red ett helt okej program (Lb:0 här med) med tanke på att jag inte suttit på henne på två veckor och att jag aldrig dressyrtävlat henne förut. Hon var ganska spänd och springig, i ena galoppen blev det ett avbrott men annars helt okej! Och sen halterna som hon har lite svårt att stå still i.
Hon hade ju presterat bra med Lovisa tidigare, så även hon får godkänt idag :)

Efter våra ritter väntade vi med hästarna på att Lena och Becci skulle rida. Men Tintin gick tyvärr inte helt bra på framridningen så Freddie fick gå en LA med Becci väldigt oplanerat. Med tanke på situationen gjorde dom jättebra ifrån sig, 62.89%! 

Allt slutade med en första placering med STAR och en andra placering med Team Åland, vilket var jätteroligt. Alla i lagen var riktigt duktiga! :D

Så nöjd över min underbara ponny idag, fick beröm över vår utveckling, vilket var riktigt roligt att höra! Det går frammåt och vi är så taggade på detta år :D


/Lydia
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Ni var super duktiga! :)

Svar: Tack så mycket!! :)
lovisasundlof.blogg.se

2013-04-15 @ 16:43:53
URL: http://emiliakinnunen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0