Första november

Över en månad sen jag bloggade senast.. Mycket att göra om dagarna (så vi skyller på det) då Lovisa är i Tyskland på utbyte och jag tar hand om båda hästarna själv, med lite hjälp av mamma, pappa och lillasyster förståss. Anyway! Har som tur är prao den här veckan och är på LB-stable och hjälper Linda :) Fodrar, mockar, utsläpp/insläpp, ryktar osv.. 

Idag fick jag rida Karins häst "Klasse", en tysk import, 6år gammal, runt 170/175cm. Det var såhääär länge sen jag red stor häst, vilken skillnad om man jämför med lilla Freddski! Men riktigt kul var det :D Vi började med att skritta ut en sväng och sen jobbade vi lite på banan och Karin hjälpte mig. Somsagt, väldigt stor skillnad och i början var det väldigt svårt att hitta balansen men mot slutet kändes det bra! Jobbade lite i alla gångarter och så hoppade vi några skutt. Började med några kryss på max ca. 50cm och sen höjde Karin upp lite så vi slutade på 1.10m! Det gick helt okej, la honom lite nära (inte meningen då såklart) men han hoppade bra. Får alltså räknas som godkänt för att vara första gången!

När jag var hemma sen vid halv fyra(?) fortsatte stalljobbet här hemma, fixade allting och så joggade jag Freddie snabbt. Han kändes riktigt trevlig efter ett par dagars vila. Sen fick han en timmes ompyssling då jag ryktade, klippte man, svans och ben. Så nu ser han prydlig ut till helgens Jepa träning :D

Nu ska jag ut och kvällsfodra, imorgon väntar en efterlängtad sovmorgon då jag har "ledigt" (jobbar på lördag istället) och pappa lovat att morgonfodra. Men ska iväg till travis en sväng endå, ska jogga Klasse en snabbis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0