Freddie 27.5 Hopptävling

Tävlade igår, och är faktiskt riktigt nöjd :)

75cm med flygande start
Kändes helt bra, försökte verkligen rida runt hela banan och puscha på till varje hinder.  Fick två lite tokiga språng, och ibland kändes det flängigt, men vi kom runt och det var målet! Vi nollade både grundomgång och omhoppning med snabbast tid så vi vann den klassen :D Duktiga Freddie!

80cm ÅM kval 1
Egentligen var det tänkt att Lovisa skulle starta Freddie i hela ÅM, men eftersom jag tyckte det kändes så bra i 75cm så ville jag testa 80cm också så vi gjorde ett ryttarbyte. Vilket jag såklart ångrar nu i efterhand, borde ha slutat när det gått så bra. Men gjort är gjort och man lär sig av sina misstag!
De första hindrena gick bra, men när vi hoppat ett par stycken tog det stopp och vi vägrade ut oss. Såklart blev jag väldigt besviken just för att jag verkligen hade hoppats på att vi lämnat alla vägringar nu. Men det är bara att fortsätta träna på lägre hinder så att vi känner oss helt säkra igen, sen kan vi sakta gå upp i klasserna.

När vi kom ut från banan gick vi tillbaka och hoppade nåra språng så att det skulle sluta bra iallafall, världens tack till Louise som var så himla snäll och hjälpte/peppade! :)


Foto: Susanna Dahlblom http://susus.webblogg.se/

/Lydia

Kommentarer
Postat av: Louise

Ni var jätteduktiga. Jag tycker du var tuff som vågade prova 80. Friskt vågat hälften vunnet. Som du säger, gjort är gjort. Det gick så super när du hoppade där nere sen. Så nya tag nästa gång du vill prova 80. Du får skratta lite och inte se så alvarlig ut så ska du se att det går bättre ;) Kasta hjärtat över och följ efter ;)



Bra kämpat vännen <3

2012-05-28 @ 18:01:10
URL: http://livetfranenannansida.blogg.se/
Postat av: Jorunn Lavonius

Grattis! Synd att ni vägrade ut er men det går förhoppningsvis bättre nästa gång :)



Måste bara fråga hur ni har fått videofy-filmerna i menyn till vänster?

2012-05-28 @ 23:06:23
URL: http://ridsportfinland.blogg.se/
Postat av: Vendela

Bra att du är nöjd iallafall!! :)

2012-05-29 @ 13:46:33
URL: http://vendelastertman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0