Freddie 24 mars

Som Lovisa skrev så hopptränade vi för Linda Björklöf igår. Jag har aldrig tränat för henne tidigare men hon var riktigt duktig och passade mig och Freddie väldigt bra! Vi hoppade flera bra övningar och fick jobba på länge. 

Kort förklarat hoppade vi bland annat på volt, kombinationer, bana och över "skyltar" (de blåa till höger om hindret vi hoppar på bilden). Med det la vi in mycket lydnad, exempelvis att man skulle stanna direkt efter att man hoppat ett hinder.

Freddie var väldigt pigg och ville gärna dra på lite väl mycket så jag fick verkligen tänka på att samla honom ordentligt. Han tyckte nog det var minst lika roligt som jag tyckte!
Det blev lite missförstånd oss emellan som resulterade i några stopp. Men saken är den att Freddie stannar inte "bara för att" utan det är jag som stannar upp det då jag kan bli lite osäker. Det roliga är att när vi red mot en kombination så stannade han på första hindret och jag hängde inte inte riktigt med så jag fick flyga i en snygg båge över hindret själv, haha! Freddie såg så oskyldig ut när han stod kvar och tittade på mig. Jag måste helt enkelt våga rida på mera utan att det ska gå fortare. Sprången i sig kändes faktiskt riktigt bra och det var himla kul att få hoppa lite högre. Banan mot slutet låg kanske den högsta oxern på 1.10m och de andra hindrena på 85-1m.

Riktigt nöjd är jag :D

Pappa filmade dessutom, så om ni vill kan jag slänga upp det senare? :)

/Lydia

Kommentarer
Postat av: Elin

Film vore kul :D

2012-03-25 @ 18:05:04
URL: http://bbyyelin.blogg.se/
Postat av: jennifer

jag vill see lyddskii <3333

2012-03-26 @ 19:27:55
URL: http://hararjennifer.blogg.se/
Postat av: Sarah

lägg gärna upp nån film :)

2012-03-28 @ 18:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0