Freddie 22.6


Hoppträning två på schemat! Värmde upp och hoppade lite linjer som vi sedan satt ihop till en bana vi hoppade två gånger. Han kändes piggare från början, men emellanåt fick vi gasa till ordentligt i galoppen några varv så att vi verkligen hade bra fart från början. Vi fick några stopp ett par gånger, som delvis berodde på lite dålig galopp och att jag släppte honom lite tidigt. Men när vi fick till det och när han fattade att det var jag som bestämde så kom vi lätt över trots att jag några gånger inte hängde helt med, så sen kändes det kanonbra! :D Hindrena på slutet låg mellan 90cm och 1m, Freddie klarar det som ingenting när vi väl är över! Duktig och väldigt trött ponny sen!

Verkligen hiss på dessa träningar, grupperna har vart bra ihopsatta (första dagen hoppade jag tillsammans med Erica och Tilda, andra dagen med Becca och Charley) och Jepa har varit jättebra! :) Ska absolut träna för henne nästa gång hon kommer!


Foto(favorit från förra året): Matilda Quarnström

/Lydia

Kommentarer
Postat av: erica

jag tyckte också hon var jättebra ! :D

2012-06-24 @ 14:39:04
URL: http://ericasponny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0