Freddie 15 april

Dressyrtävling LC:2
Började med en kort och effektiv framridning, kände bara igenom honom i alla gångarter och red snabbt igenom några delar ur programet. Ville inte hålla på för länge så att han skulle ha energin kvar till inne på banan då jag vet sen tidigare att han lätt tappar den. Allting kändes helt okej. Några minuter innan jag skulle in på banan kände jag på honom en sista gång inne i ridhuset, kändes riktigt bra! 

Väl inne på banan höll vi lyckligtvis nog kvar det mesta, vi kom ur oss några gånger men inga större missar. Jag höll på att glömma en skrittövergång som jag kom på i sista sekund så övergången blev väldigt snabb. Men annars är jag riktigt nöjd, det gick verkligen över förväntan! 
Och vi fick 71.4% och vann klassen! :D 

Har fått flera fina kommentarer, och domaren tyckte det var jättebra och att vi skulle rida LB nästa gång. Men vi får se hur det blir med det, det är trotsallt vår tredje dressyrstart och dom andra har absolut inte gått något vidare. Vi skyndar långsamt helt enkelt, och går upp när jag känner att vi är helt redo.



Har massa superfina tävlingsbilder på min prins, men delar upp det i flera inlägg! :)

/Lydia

Kommentarer
Postat av: Belinda

Grattis :D

2012-04-17 @ 07:23:29
Postat av: Eva

ennu en gång, skit snyggt ridet! ni är värda det! :)

2012-04-17 @ 18:29:05
URL: http://evahagelberg.blogg.se/
Postat av: Lydia

Svar till Belinda: Tack så jättemycket :D

2012-04-17 @ 20:53:27
URL: http://teamsundlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0