Freddie 13.4 och 14.4

13.4
Julia red honom från början och red igenom saker jag inte klarar av ännu, och det såg jättebra ut! När jag hoppade upp sen kände jag stor skillnad och var mjuk och fin i sidorna. Julia hjälpte mig med väldigt mycket och jag fick flera bra tips och övningar jag ska träna på. 

Jag red på en 20m volt och delade in den i fyra delar och i varje del skulle jag göra övergångar, öka/minska tempot osv. Det gick bra, måste aktivera honom mer i skritten bara. Men han var oftast kvick och med på noterna. När allting funkade så fick jag övergå i galopp med mycket övergångar. Det är i galoppen vi har som svårast, speciellt i vänster varv då jag tappar yttersidan. Dessutom har Freddie inte tillräckligt med muskler i bakdelen för att verkligen orka samla sig. Men vi jobbade på så gott vi kunde. Väldigt trött ponny när vi var klara :)

14.4
Julia började idag igen, det var väldigt skönt så har jag lite lättare. Hon red mycket skänkelvikningar och bakdelsvändingar för att akivera honom bakifrån. Han såg ännu finare ut idag! :)

Jag fick rida honom längre idag och jag började med övergångar, tempoväxlingar och skänkelvikningar. Skänkelvikningarna kändes kanon! Traven var riktigt bra idag också, det var bara i galoppen som vi fick jobba ordentligt. Den gick inge vidare men mot slutet funkade den iallafall okej.

Innan vi avslutade red jag igenom programmet tills imorgon och det gick helt okej. Ska verkligen sattsa på travdelen och vägarna så jag kan samla ihop poäng på det när jag vet att galoppen inte är hundra procent.


Världens finaste! :love:

/Lydia



Kommentarer
Postat av: Eva

va roligt att det gick så bra :) det är alltid kul att se när någon annan rider sin häst som har känt den ett bra tag :)

2012-04-14 @ 21:25:59
URL: http://evahagelberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0